6.04.2013

Ofiste Dedikodu Yapmak Cok da Kotu Degil
Ofis kurallarını hepimiz biliriz öyle değil mi?  Söylenti çıkarmak ve olur olmaz dedikoduları yaymak hiç te  hoş karşılanmaz.

Ancak Kentucky Üniversitesi'nde yapılan güncel bir araştırma ofis dedikodusunun o kadar da kötü bir şey olmadığını ortaya koydu. Aslında bazı dedikodular kariyeriniz için faydalı bile olabiliyor. Nasıl mı?

Daha Hızlı Bilgi

Bazen en son dedikodular bir takım  şeyler bize resmi olarak açıklanmadan önce, iş anlaşmalarında faydalı olabilecek bilgiler elde etmemizi sağlayabilir.Bu şekilde billgi resmi olmayan yollarla yayıldığından, resmi yollarla olan bilgilendirmeden çok daha hızlı bir şekilde yayılır. Gelen bir bilginin güncelliği ondan faydalansak da, faydalanamasak da çoğu zaman çok büyük farklılıklar yaratmaktadır.
Örneğin biri firmadan ayrılacaktır ve sizin çalışmak istediğiniz bir pozisyonun boşalacağını öğreniyorsunuz. Bu tarz bir bilgi sayesinde bu pozisyona getirilebilecek en uygun aday imajı çizebilmek için hazırlık yapma şansı kazanacaksınız.

Başkalarını Tanımak


Ofis dedikodusu sayesinde şirket içindeki sevilen ve başarılı insanların kim olduklarını öğrenebiliriz. Bu iyi bir şeydir çünkü sadece sevilen ve başarılı olan  X kişisinin iyi bir imaja sahip olmasını sağlamakla kalmayıp, Y kişisinin de motivasyonunu arttırıp X kadar başarılı olma isteğini de arttırır.

Böyle bir dedikodu sayesinde hem kariyerinize bireysel açıdan katkı sağlamış, hem de şirketinizin başarısını arttırmış olursunuz.

Bu sayede, firma içinde yükselen kişilerin de kimler olduğunu öğrenebilir ve elinize bir imkan geçtiğinde onlara yardımcı olama fırsatını yakalamış olursunuz. Bu tarz bir yardımın ileride kariyerinizin gelişimine dolaylı da olsa katkı sağlayacağını unutmayınız.

İnce Çizgiye Dikkat Etmek


En son dedikodulardan faydalanabileceğiniz gibi, bu durumdan zararlı çıkabilmeniz de mümkün; çünkü en son bilgileri paylaşmak ve ofis kurallarını çiğnemek arasında çok ince bir çizgi var.Negatif dedikoduların başkalarının başarısı ve karakterleri hakkında etik olmayan yorumlar içerebileceğini unutmamak gerek. Başka birine saldırı veya hakaret içeren herhangi bir dedikodu kesinlikle affedilmeyecektir.

Firma içerisindeki insanlarla ilgili dedikodu çıkaran veya yayan biri olarak tanınmayı hiç kimse istemez. Bu durum  firmanıza,  sizin saygınlığınıza, ve de kişisel markanıza büyük zararlar verebilir.

Ayrıca yapılan araştırmalar gösteriyor ki dedikodu yapmaya yatkın adaylar, yöneticilerinin yaptığı değerlendirmelerde hep kötü puanlar almaya mahkumdurlar.. Dedikodu sayesinde iş arkadaşlarınız üzerinde resmi olmayan bir güç elde etmiş olabilirsiniz ancak yöneticinizin gözünde tamamen negatif bir imaj yaratırsınız. Beladan uzak kalmak için sadece "beyaz" dedikodular diyebileceğimiz, kimseye zararı olmayan, dedikodulardan daha ileriye gitmemenizi tavsiye ederiz.

Nabız Ölçmek


Dedikodu pozitif de olsa, negatif de olsa, yöneticiler ve süpervizörler için çalışanlarını tanımak açısından önemli bir araçtır. Çünkü dedikodular, çalışanların firma için ne hissettiklerini ve düşündüklerini çok net bir biçimde ortaya koymaktadır.

Örneğin, büyük bir organizasyonel değişikliğin ardından dedikodulara kulak vermek çalışanların bu değişiklik hakkında ne düşündüğünü ve ne hissettiğini öğrenmeye ve bu değişikliğe uyum sağlayıp sağlayamadıklarını anlamaya olanak sağlayacaktır.

Efsane Yaratmak


Yöneticiler de dahil herkes dedikodu yaptığı için dedikodudan tamamen uzak kalabileceğinizi düşünmek pek de gerçekçi görünmüyor. Dedikodunun bir firmanın sınırlarından tamamen atılması da pek mümkün olmuyor. Ancak faydalı dedikodu, insanları birbirine yakınlaştırır, firmanın amaçları üzerine fikir birliği oluşmasını sağlar, firma içi aktivitelerin nasıl yapılması gerektiğine dair çalışanlara yol gösterir ve çalışanları daha büyük işler yapmaları adına cesaretlendirici olur.

Bu şekildeki bir yaklaşım mantığa aykırı görünebilir, ancak "zararsız" dedikodulardan bahsettiğimizi unutmamak gerekiyor.

Bir çalışanın muhteşem performansıyla ilgili yapılan dedikodular firma içinde bir efsaneye dönebilir Bu tip dedikodular şirket içerisinde, çalışanların nasıl sıra dışı iş yaptığı, başarısızlığa doğru ilerleyen bir projeyi kurtardığı ve firmaya getirdiği yeniliklerle ilgili efsaneler yaratacaktır. Ve bu efsaneler söylene söylene firmanın bir parçası haline gelerek firmanın değerlerini ve hedeflerini yansıtacaktır..

0 comments:

Yorum Gönder